
Sao Mai Nguyen
Interested in robotics, artificial intelligence and cognitive science, I try to bridge these 3 aspects in my work, and started working in cognitive developmental robotics. I have special interest in linking research of machine learning, robotic embodiment, child development psychology and neuroscience. I also explore possibilities to make robots adapt to their physical and social environments.
This is why I strive to answer the questions: Can a robot learn like a child? How do children learn? How do human beings or other species learn? Can a robot learn through social interaction with humans?
Activités de recherche et de formation
Latest publication :
Nicolas Duminy, Sao Mai Nguyen, Junshuai Zhu, Dominique Duhaut, Jerome Kerdreux. Intrinsically Motivated Open-Ended Multi-Task Learning Using Transfer Learning to Discover Task Hierarchy. Applied Sciences, MDPI, 2021, 11 (3), pp.975. ⟨10.3390/app11030975⟩. ⟨hal-03118190⟩
See list of publications on : https://hal.inria.fr/search/index/?q=%2A&authIdHal_s=sao-mai-nguyen&sort=producedDate_tdate+desc
Publications HAL
-
Towards Automata-Based Abstraction of Goals in Hierarchical Reinforcement Learning
Communication dans un congrès Publié le 04/04/2022 co-écrit par Mehdi Zadem, Sergio Mover, Sao Mai Nguyen, Sylvie Putot -
Technical Feasibility of Supervision of Stretching Exercises by a Humanoid Robot Coach for Chronic Low Back Pain: The R-COOL Randomized Trial
Article dans une revue Publié le 09/03/2022 co-écrit par Agathe Blanchard, Sao Mai Nguyen, Maxime Devanne, Mathieu Simonnet, Myriam Le Goff-Pronost, Olivier Rémy-Néris -
Guest Editorial Special Issue on Continual Unsupervised Sensorimotor Learning
Article dans une revue Publié le 01/06/2021 co-écrit par Nicolas Navarro-Guerrero, Sao Mai Nguyen, Erhan Oztop, Junpei Zhong -
Intrinsically Motivated Open-Ended Multi-Task Learning Using Transfer Learning to Discover Task Hierarchy
Article dans une revue Publié le 01/02/2021 co-écrit par Nicolas Duminy, Sao Mai Nguyen, Junshuai Zhu, Dominique Duhaut, Jerome Kerdreux -
Robots Learn Increasingly Complex Tasks with Intrinsic Motivation and Automatic Curriculum Learning
Article dans une revue Publié le 01/02/2021 co-écrit par Sao Mai Nguyen, Nicolas Duminy, Alexandre Manoury, Dominique Duhaut, Cédric Buche -
Découverte et exploitation de la hiérarchie des tâches par motivation intrinsèque
Communication dans un congrès Publié le 22/06/2020 co-écrit par Nicolas Duminy, Sao Mai Nguyen -
How An Automated Gesture Imitation Game Can Improve Social Interactions With Teenagers With ASD
Communication dans un congrès Publié le 02/06/2020 co-écrit par Linda Nanan Vallée, Sao Mai Nguyen, Christophe Lohr, Ioannis Kanellos, Olivier Asseu -
Socially Guided Intrinsic Motivation for Robot Learning of Motor Skills
Article dans une revue Publié le 03/03/2014 co-écrit par Sao Mai Nguyen, Pierre-yves Oudeyer -
A Curious Robot Learner for Interactive Goal-Babbling : Strategically Choosing What, How, When and from Whom to Learn
Thèse Publié le 27/11/2013 par Sao Mai Nguyen -
Learning to recognize objects through curiosity-driven manipulation with the iCub humanoid robot
Communication dans un congrès Publié le 01/01/2013 co-écrit par Sao Mai Nguyen, Serena Ivaldi, Natalia Lyubova, Alain Droniou, Damien Gerardeaux-Viret, David Filliat, Vincent Padois, Olivier Sigaud, Pierre-yves Oudeyer -
Object learning through active exploration
Article dans une revue Publié le 01/01/2013 co-écrit par Serena Ivaldi, Sao Mai Nguyen, Natalia Lyubova, Alain Droniou, Vincent Padois, David Filliat, Pierre-yves Oudeyer, Olivier Sigaud -
Self-Organization of Early Vocal Development in Infants and Machines: The Role of Intrinsic Motivation
Article dans une revue Publié le 01/01/2013 co-écrit par Clément Moulin-Frier, Sao Mai Nguyen, Pierre-yves Oudeyer -
Interactive Learning Gives the Tempo to an Intrinsically Motivated Robot Learner
Communication dans un congrès Publié le 01/12/2012 co-écrit par Sao Mai Nguyen, Pierre-yves Oudeyer -
Properties for Efficient Demonstrations to a Socially Guided Intrinsically Motivated Learner
Communication dans un congrès Publié le 13/09/2012 co-écrit par Sao Mai Nguyen, Pierre-yves Oudeyer -
Whom Will an Intrinsically Motivated Robot Learner Choose to Imitate from?
Communication dans un congrès Publié le 13/09/2012 co-écrit par Sao Mai Nguyen, Pierre-yves Oudeyer -
Active Choice of Teachers, Learning Strategies and Goals for a Socially Guided Intrinsic Motivation Learner
Article dans une revue Publié le 01/09/2012 co-écrit par Sao Mai Nguyen, Pierre-yves Oudeyer -
Socially Guided Intrinsically Motivated Learner
Communication dans un congrès Publié le 01/01/2012 co-écrit par Sao Mai Nguyen, Pierre-yves Oudeyer -
Bootstrapping Intrinsically Motivated Learning with Human Demonstrations
Communication dans un congrès Publié le 01/01/2011 co-écrit par Sao Mai Nguyen, Adrien Baranes, Pierre-yves Oudeyer -
Constraining the Size Growth of the Task Space with Socially Guided Intrinsic Motivation using Demonstrations.
Communication dans un congrès Publié le 01/01/2011 co-écrit par Sao Mai Nguyen, Adrien Baranes, Pierre-yves Oudeyer -
Real-time face swapping as a tool for understanding infant self-recognition
Communication dans un congrès Publié le 01/01/2010 co-écrit par Sao Mai Nguyen, Masaki Ogino, Minoru Asada